أخبار الأهلي : محمد نجيب أخر الرجال المحترمين في الجيل الذهبي للأهلي .. وداعا يابطل

أخبار الأهلي : في 2011، الأهلي كان بيعاني بشدة في خط الدفاع. أغلب الجماهير بدأت ترشح أسماء لسد الثغرة دي، أشهرهم علي الإطلاق كان مدافع اتحاد الشرطة “احمد دويدار” ، الأهلي فعلًا دخل في مفاوضات للحصول علي دويدار، لكن مانويل جوزيه طلب مع دويدار المدافع اللي جنبه “محمد نجيب”. وفي لحظة معينة في المفاوضات الطويلة، جوزيه فضل نجيب عن دويدار، وأكد علي ضرورة التعاقد معاه.

أخبار الأهلي : نجيب الأبرز أخلاقا في الجيل الذهبي

أخبار الأهلي :  8 سنوات كاملة لمحمد نجيب مع الأهلي، شارك مع كل المدربين سواء جوزيه أو حسام البدري أو محمد يوسف أو فتحي مبروك أو مارتن يول أو لاسارتي، ولعب مع كل المدافعين زي وائل جمعة وأحمد السيد وشريف عبدالفضيل وسعد سمير وأحمد حجازي، وفي كل مرة كان قد المسئولية.

أخبار الأهلي : كان أساسي واحتياطي، وعمره في يوم ما تسبب في مشكلة واحدة، لا طلب يلعب ولا طلب مرتب زايد ولا تمرد علي مدرب ولا تكاسل ولا خاف من أي خصم. من غير الوارد أن حد يقدر يميز صوت محمد نجيب اصلًا، لأنه ملوش ظهور إعلامي تقريبًا، حتي لما كان بيتألق مقدرش يستغل ده لتسويق اسمه وصورته. افتكر يوم ماتش النجم الساحلي في سوسة، وهو بيلاعب هجوم النجم لوحده وبينقذ مرمي الاهلي من انفرادات، مكنش له انترفيو واحد بعد الماتش.

أخبار الأهلي : نجيب لم يتغير بعد إنتقاله للأهلي

أخبار الأهلي : مفتكرش أني زعلت علي لاعب اعتزل أو رحل من الأهلي من وقت أبوتريكة ووائل وبركات، لكن محمد نجيب مختلف تمامًا عن أغلب أفراد الجيل ده، يمكن يكون أقلهم فنيًا، لكن بالتأكيد هو أفضل منهم جميعًا علي مستوي الالتزام والاخلاص والتفاني.

أخار الأهلي : لعيب راجل قضي ٨ سنين في النادي وحصد ١٥ بطولة متنوعه من كل البطولات الممكنه ” الدوري والكاس والسوبر ودوري ابطال افريقيا والكونفدراليه والسوبر الافريقي ولعب كأس العالم للأندية ” ولحق أواخر جيل العظماء لعب مع تريكه وجمعه وشوقي ومتعب وحسام غالي ومختلفش عنهم كتير الحقيقه من ناحية الرجوله وتحمل المسئولية

اترك تعليق

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني

تعليق 1
  1. المقصاوى يقول

    فعلا من أخر الرجال المحترمين وفقه الله وربنا يبارك له كان مثالا للإخلاص والعطاء

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

تم اكتشاف مانع الإعلانات !!!

لقد اكتشفنا أنك تستخدم ملحقات لمنع الإعلانات. يرجى دعمنا عن طريق تعطيل مانع الإعلانات.

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock