الأخبار

الأهلي نيوز : سر أنهيار الأهلي من الداخل في عهد الخطيب .. ورسالة للجماهير الغاضبة

الأهلي نيوز : خلال عام لم ينجح محمود الخطيب ومجلسه تحديدا في ملف كرة القدم وبعض الألعاب الأخرى، ربما بكثير من القرارات الخاطئة وايضا سوء حظ بسبب اصابات وغيابات بنسبة أقل ، لم يكن هناك أي دور ملموس للجنة الكرة طول الوقت، هناك عدد كبير  من أعضاء مجلس ادارة الأهلي عليهم تحفظات كبيرة جدا .. التحدث بشكل سري للصحفيين والجماهير ،ده مش اسلوب الاهلي حتى لو مختلفين مع رئيس النادي نفسه .. اخطاء بالجملة  ولا يوجد أحد منهم له دور مؤثر في هذه الأزمات .

الأهلي نيوز : أزمات داخلية كثيرة في الأهلي

الأهلي نيوز : هناك أزمة في تعيين مدير فني أجنبي في الوقت الحالي ، مدرب محلي مثل علي ماهر او مختار مختار هيكون خيار افضل ، أي مدرب اجنبي هيحتاج وقت ، الفريق يشارك في الدوري اللي اتصعب وبطولة افريقيا اللي هتبدأ على طول ، التعاقد مع لاعبين لازم يكون في وقت مكر وشكل سري زي زمان .. السوق بقى صعب جدا والارتفاع اصبح جنوني في الاسعار .. .

 

الأهلي نيوز : هناك حالة بين اعضاء النادي الاهلي والجماهير ، وفكرة “انا اهلاوي اكتر منك” بقت مسيطرة على معظم الناس ، والأهلي فوق الجميع بقى بالنسبة لبعضهم شعار بس.، علينا رفضفكرة اهانة الكابتن الخطيب لأنه رمز لمصر مش بس الأهلي ، من حقك تختلف على شكل ادارته من حقك كمان تقول انه لم ينجح في عام ، لكن إهانة الرموز دي انا برفضها من حيث المبدأ علشان اللي اداه الخطيب لمصر والأهلي اكبر كتير من اي اخطاء او عدم توفيق ليه في الاداراة.ز

الأهلي نيوز : مصير الخطيب في يد الجمعية العمومية

الأهلي نيوز : -الخطيب يستمر أو يرحل ده قرار جمعية عمومية وبرضه الجماهير اللي هي بتتأثر بشكل مباشر بنتائج الكرة ومن حقها يكون ليها رأي ، ولكن القرار ده لازم يحصل بشكل محترم وهادئ زي ما حصل بشكل راقي في اقرار لائحة النادي او الانتخابات.. -والناس اللي ممكن تكون بتحضر لانتخابات جوا المجلس الحالي لازم تفهم ان الجماهير اللي هاجمت وشتمت الخطيب نفسه .. اكيد هيكونوا مش في مأمن منها فلازم يخدوا بالهم ويراعوا ربنا .. -حاجة اخيرة بس .. الناس اللي بتقول ولا يوم من أيام محمود طاهر في الغالب هي الناس اللي بتقول ولا يوم من ايام حسني مبارك .. الفارق ان النوستالجيا عادة بتفكرنا بالحاجات القلية الحلوة وبتعظمها وبتنسينا الحاجات الأسوأ وبتصغرها ..

الوسوم

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق